Campioni cu viață bună® – Introducere în antrenamentul psihologic al adolescenților (atelier pentru părinți)

Experiențe

Experiențe

  • Analiza obiectivelor SMARTER legate de activitățile orientate către performanță ale adolescenților
  • Analiza modului de manifestare a componentelor rolului de părinte și a stilului parental
  • Analiza relațiilor care influențează pregătirea pentru performanță și viața adolescentului
  • Experimentarea unora din tehnicile antrenament psihologic realizate împreună cu adolescenții
    • Managementul stresului; gestionarea emoțiilor
    • Relaxare musculară și mentală progresivă
    • Dialogul intern constructiv (self-talk)
    • Antrenarea concentrării (în context individual și de grup)
    • Vizualizare (imagerie mentală)
Constientizare

Conștientizare

  • Importanța obiectivelor comune adolescent – părinți – antrenor(i)/ profesori în pregătirea pentru performanță
  • Relațiile multiple care influențează pregătirea pentru performanță și viața adolescentului
  • Modul de funcționare și nevoile specifice ale adolescentului/ copilului, în funcție de vârstă
  • Componentele rolului de părinte și modul de manifestare a acestora
  • Influența stilului parental asupra pregătirii pentru performanță și a calității vieții adolescentului/ copilului
  • Dificultățile relaționale și caracteristicile relațiilor sănătoase dintre părinți și adolescenți/ copii Etape ale procesului de „adultizare” a adolescentului
  • Pe ce se bazează succesul în pregătirea pentru performanță
  • Ce este de fapt performanța
  • Formula performanței
  • Elementele pregătirii pentru performanță în sport și în alte domenii de activitate
  • Abilitățile psihologice de bază (relaxare fizică și mentală, dialog intern constructiv, reglarea activării, vizualizare, concentrare) și tehnicile asociate
  • Modalități de gestionare a timpului și a energiei pentru școală, respectiv antrenamente și competiții
Optimizare

Optimizare

  • Obiective legate de susținerea adolescentului/ copilului în activitatea orientată către performanță din următoarele perspective:
    • Punerea în acțiune a componentelor rolului de părinte
    • Stilul parental
    • Gestionarea relațiilor cu adolescentul (fiecare părinte în parte și amândoi)
    • Altele…
  • Obiective de sănătate și stare de bine – adolescent și părinți